فهرست

گوگل کروم مقاله‌ها را با هوش مصنوعی خلاصه می‌کند

گوگل می‌گوید که مرورگر کروم به‌زودی می‌تواند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، مقاله‌های وب را برای کاربران خلاصه کند. سیستم Search Generative Experience (یا SGE) گوگل که بر پایه‌ی هوش مصنوعی توسعه داده شده، قابلیت جدیدی دریافت کرده است. گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید SGE ازاین‌پس می‌تواند مقالات وب را خلاصه کند. گوگل با ارائه این قابلیت، در حوزه هوش مصنوعی با ابزار Copilot شرکت مایکروسافت رقابت می‌کند، هرچند ویژگی جدید گوگل فقط با صفحاتی کار می‌کند که به طور رایگان قابل مشاهده باشند. این ویژگی از طریق برنامه Search Labs برای کاربران اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته و قرار است طی روزهای آینده به نسخه دسکتاپ کروم نیز اضافه شود.

هر زمان که هوش مصنوعی گوگل بتواند نکات کلیدی صفحه‌ای را که درحال بازدید از آن هستید، ایجاد کند، مانند تصویر بالا گزینه‌ای را همراه با دکمه Generate (ایجادکردن) در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. همچنین در زیر نکات کلیدی ارائه‌شده، بخشی تحت عنوان «کاوش در صفحه» وجود دارد که به سؤالات مختلف مربوط به مقاله پاسخ می‌دهد.

علاوه‌براین، گوگل همچنین درحال آزمایش ویژگی‌های هوش مصنوعی دیگری برای تجربه جستجو از طریق مرورگر خود است. با یکی از این ویژگی‌ها می‌توانید در مقالات مربوط به موضوعاتی مانند علم، اقتصاد و تاریخ، ماوس خود را روی کلمات خاصی نگه دارید تا تعاریف یا نمودار‌هایی در مورد آن نمایش داده شوند.

درنهایت، برای برنامه‌نویسانی که از ابزار‌های هوش مصنوعی برای کدنویسی استفاده می‌کنند، گوگل قابلیت‌های جدیدی را به تجربه هوش مصنوعی جستجو خود اضافه کرده است که می‌تواند به شما در درک بهتر و رفع اشکال کد‌های تولیدشده کمک کند. گوگل توضیح می‌دهد که با وجود این به‌روزرسانی جدید، بخش‌هایی از کد به‌طور برجسته و رنگی نمایش داده می‌شود تا عناصری مانند کلمات کلیدی، نظرات و رشته‌ها را بتوان سریع‌تر و آسان‌تر شناسایی و بررسی کرد.